Майкъл Джордан гони $2 млрд. богатство

Документален филм за псоледния шампионски сезон на Чикаго разби боксофиса

Свят
12:44 - 24 Април 2020
6514
Майкъл Джордан гони $2 млрд. богатство

Анонсирането на очакваната с огромен интерес документална поредица „Последния танц“ на ESPN за последната година на Майкъл Джордан с Чикаго Булс, отново насочи вниманието към един от най-популярните и обичани спортисти в света за всички времета. И най-богатият, добавя в. „Марка“. Неговото богатство възлиза на почти 2 милиарда долара – 1,9 млрд., което го превръща в най-печелившият в бранша и най-успешният маркетингов проект в историята. Майкъл Джордан се нарежда сред 500-те най-богати американци (номер 455) и е един от едва трима негри - милиардери.

От заплатата си на баскетболист в Чикаго Булс Майкъл Джордан е събрал общо 93,8 милиона долара за 16 години в НБА, като почти половината от тях – 63,2 млн. долара, са от последните му 2 сезона в Булс. През кратката си авантюра в Уизардс спечели още 2 милиона за двете години там.

Всъщност на терена той спечели най-вече слава, а големите му пари дойдоха от успешните сделки в рекламата, за които заслуга имат и неговите съветници и агенти.

Самият Джордан пък се оказа достатъчно интелигентен – в харченето им и в умножаването им чрез разнообразни инвестиции. Така покупката на частни самолети, яхти, имоти, голф игрища,мотоциклети, автомобили и други луксозни играчки не се отрази на банковата му сметка, както става с много от спортистите, профукали стотици милиони долари от богатството си.

В основата на богатството на Въздушния бе и е до днес е обвързването му с гиганта Nike. През 1984 г., в първата му година в НБА, той подписва с фирмата от Орегон за 250 000 долара на година.

Джордан харесвал повече „Адидас“, но по онова време немската фирма се фокусирала върху баскетболисти над 2,13 м (той бил „само“ 1,98 м висок). И тогава босът на Nike – Фил Найт, се намесил. „Подписването с Джордан бе най-доброто решение, което съм взимал през живота си“, призна той.

Така специално за него фирмата създаде отделна линия за маратонки и спортно облекло – марката Jordan, за която баскетболистът получава на година по 100 милиона долара. Неговите маратонки Air Jordan са най-продаваните в историята, а логото на Въздушния с изплезения му език както преди всеки изстрел към коша, е глобален символ.

Благодарение на тях самата фирма получава по 3 милиарда долара годишно. Децата на легендата – Джефри, Майкъл и Джасмин, заемат в момента различни постове във фирмата на баща си, една от най-успешните маркетингови истории изобщо.