Продуцентът Денис Ставров пред Lupa.bg: Всеки спектакъл е като мое дете, обичам да давам път на младите и талантливите

• С Йоанна Темелкова и Влади Михайлов тръгваме на турне в Европа и Америка • Готвим три нови премиери с любими актьори • Холандия ми помогна да осъзная кой съм

Актуално интервю
17:01 - 29 Юни 2024
9735
Продуцентът Денис Ставров пред Lupa.bg: Всеки спектакъл е като мое дете, обичам да давам път на младите и талантливите

Денис Ставров и неговата продуцентска компания DeSta Production вече 5 години създават комедийни и драматични постановки, които предизвикват голям зрителски интерес не само у нас, но и в чужбина, където спектаклите гостуват. В момента в каталога на DeSta Production са представления като "На къс повод", "Един мъж не стига", "Преподавай трудно", "Жената е странно животно", "Аз и ти, преди Ние" и др. Денис Ставров подава ръка и на музикални изпълнители. 

Lupa.bg разговаря с Денис Ставров за театрално-музикалните проекти, с които DeSta Production ще провокира зрителите в близките месеци. Денис се довери на Lupa.bg и за пръв път публично направи своята лична и творческа равносметка, говори открито за успехите и провалите, разкри и съкровени моменти от личния си живот и от житейските си надежди, амбиции и желания.

От изповедта на Денис Ставров читателят ще научи много за професията на театралния продуцент и как един човек, който е бил управител на ресторанти решава да скъса с този бизнес и да се заеме с продуцирането на спектакли и да подаде ръка на млади и талантливи артисти. Ще научите от първа ръка за огромното предизвикателство да се продуцират постановки в България и колко хъс и любов към изкуството са нужни, за да подкрепяш свободните артисти.

Защо Нидерландия е страната, която преобръща живота на Денис? Кое го накара да изгони училищна директорка от представление? Защо един спектакъл става по-специален, когато продуцентът и артистите си помагат взаимно на всички етапи от създаването му? И защо DeSta Production реши да даде пример с подкрепата и на благотворителни каузи? За всичко това, както и още много интересни и любопитни неща ще научите от първото голямо интервю на продуцента Денис Ставров. 

Усмихнат и позитивно настроен към хората, той "гори" в проектите, с които се заема. Обича да предизвиква усмивки и добро настроение у зрителите, но и да ги накара да развиват въображението си и да разчетат посланията от сцената отвъд думите. 

 

- Денис, от няколко години продуцираш театрални постановки. Обикновено лятото е време за подготовка на нови спектакли. Какви приятни театрални и музикални изненади да очакват зрителите през есента?

- За мен точно това лято се оказва доста продуктивно откъм нови проекти. За някои още нямам конкретика, но все пак ще мога да загатна какво предстои. Надявам се, че съвсем скоро ще можем да започнем репетиции на една постановка на социална тематика. Невероятната Оля Стоянова пише пиесата.Сега за пръв път го споделям в интервю - да работя с нея е моя голяма мечта. Оля е невероятен професионалист. Обожавам я и като човек. Тя е много гъвкава.

Хората, които ме познават и които следват DeSta Production в социалните мрежи, забелязват, че се опитвам да давам път на младите хора. Така например кинорежисьорът Димитрис Георгиев направи дебют в театъра със спектакъла „Аз и ти, преди Ние”. Той се справи прекрасно и като театрален режисьор направи страхотно представление. Светльо Томов пък написа първата си самостоятелна пиеса с нас, а именно „Аз и ти, преди Ние”.

Йоанна Темелкова, Денис Ставров, режисьорът Димитрис Георгиев, драматургът Светльо Томов и Владимир Михайлов по време на първата репетиция на спектакъла "Аз и ти, преди Ние" преди година и половина

Искам да продължа този път – да давам поле за изява на младите и талантливите, защото за мен лично това е важно.

Все още не мога да кажа кой ще бъде режисьор на спектакъла по пиесата на Оля Стоянова. Но той пак ще бъде млад и талантлив. Това е постановка със социална насоченост, в която трима различни персонажи попадат на едно място и осмислят живота си. Засега ще издам само това.

Но тази пиеса е голямо предизвикателство в моята кариера, тъй като говорим за театър на по-високо ниво. Ниво, не като качество, защото за мен е важно всичките ми проекти да са качествени и стойностни. Дори, когато спектакълът е комедиен, търся той да има смисъл и хората да си извлекат поуки.

Тук става дума за пиеса на социална тема, която е много по-близо до обществото като цяло. Този проект като жанр е доста по-сериозен, което ме кара да изляза малко извън зоната си на комфорт и затова много се вълнувам.

Текстът на Оля Стоянова е невероятен. Може би две седмици, след като го прочетох не можах да спя, усещах пеперуди в стомаха. Това чувство не го бях изпитвал от премиерата на „Аз и ти, преди Ние” преди една година.

Всеки нов проект ми действа като дрога. Когато прочетох текста на Оля си казах: „Това трябва да се направи”. Пиесата се казва „Три пълни обиколки на света” и с нея Оля Стоянова печели награда в Плевен през 2018 г. за най-добра драматургия.

До момента пиесата не е поставяна и явно си е чакала момента. Сега правим леки промени, тъй като текстът е писан преди няколко години. Да работиш с Оля Стоянова е страхотно предизвикателство. Тя е голямо име в нашата сфера. Проектът ще се реализира със страхотни актьори. За момента някои от артистите не са ми казали твърдо „Да” и затова не мога да спомена имена на този етап.

Снимка: Ирина Иванова

Подготвяме и интерактивен проект - стендъп комеди шоу. Ще има бенд, който ще свири на живо, съответно и изпълнителка. В проекта ще участват и любими актьори от страхотни български сериали, които излязоха през последните години.

Тъка на три стана, но така се съчетават нещата, че успявам да балансирам. Много се вълнувам и за третия проект, който предстои. В него ще засегнем социални теми, които са свързани с различните хора в обществото - как в един момент всичко може да се преобърне и как на някои хора им трябва много дълго време, за да могат да признаят пред себе си и пред обществото кои са те и по какъв начин се определят. Става дума човек да намери същността си - как той иска да живее живота си, без да страда от мнението на хората, което е трудно. Не само в България, но и в чужбина. Живял съм дълги години в Холандия, там работех и учех.

Нидерландия е страната, която вдъхновява Денис да преосмисли живота си и да се насочи към продуцирането на даровити артисти

Третият проект е важен за мен, за да мога да вкарам една нотка в театъра, която е загатната лекичко, но не е толкова развита. В него са заплетени историите на четирима млади хора. И четиримата млади артисти, които се надявам, че ще участват, са страхотни, и в тази постановка също ще бъде даден път на младите. В България има много млади и кадърни хора, на които трябва да им се подаде ръка.

Третият проект от най-дълго време го мисля и може би той ми е най на сърце от гледна точка на това, че там ще излезем от рамките на темите, които са засягани в театъра. И въпросната тема ще бъде под прожекторите, а не да се спомене само в рамките на една минута в една пиеса.

Оля се запали и по третата ми идея с четиримата млади актьори и тя се зае да пише текста. Искам да успокоя всички приятели и почитатели на DeSta Production, че работим много усилено и се надявам през есента първата премиера да е факт.

- В социалните мрежи загатнахте, че ви предстои спектакъл с участието на една от най-талантливите театрални и филмови актриси - Неда Спасова. Ще открехнеш ли повече за проекта?

- Аз съм влюбен в таланта и в енергията на Неда Спасова. Тя е страхотен човек - усмихнат, лъчезарен, прекрасна е. Толкова е зареждаща, толкова е отдадена на професията. Много се радвам, че Влади Михайлов ни запозна. Тя е един от участниците в стендъп комеди шоуто, за което споменах. Опитваме се да намерим нашия текст, който да е най-подходящ. В него ще се преплитат и лични истории на артистите. Ще бъде нещо много хубаво.

Денис уважи премиерата на филма "Защото обичам лошото време" с Владимир Михайлов и Неда Спасова в главните роли

Аз съм фен на Неда още преди да се запозная с нея. Гледал съм я няколко пъти в театъра. Много я харесвам като актриса и като я видях за пръв път в неформална обстановка се почувствах като ученик. Тя ми каза: „Денис, стегни се, ние се виждаме така за пръв път, но ние знаем един за друг”. Аз гледах на нея като на фея. И трите проекта са голямо предизвикателство и излизане от зоната на комфорт, както на мен, така и на моя екип като цяло. Те са важни и за развитието на DeSta Production.

Денис покани актрисата Неда Спасова да участва в нов спектакъл, който той ще продуцира

- Всъщност ти създаваш продуцентската си компания в Холандия. Там си работил и живял и имаш сантимент към тази страна. Би ли разказал какво те отведе там и какво е мястото на Холандия в сърцето ти?

- Нидерландия играе много голяма роля в създаването на DeSta Production и в създаването на тези спектакли до момента. Там се зароди всичко. Преди години работих като мениджър за една известна наша певица. Там натрупах много опит. Получих структурата за това как се работи в културата и в шоубизнеса, което много ми помогна. Отидох в Холандия, тъй като тук получих бърнаут и просто прегрях. Трябваше ми нещо различно.

Пътувах много в Европа и в Холандия с певицата, на която бях мениджър, Холандия много ми беше харесала, а Хага и до момента ми е любимият град в Европа. Холандия ми помогна да мога да се осъзная като личност, да мога да се отпусна, да бъда себе си и да не се крия от обществото какъв всъщност съм. Важното е да се чувстваш добре. Холандия и обществото там ми помогнаха да мога да се отворя и да призная пред себе си и пред моите приятели и семейството ми какво точно харесвам аз и какъв искам да бъде моят живот. Това беше първата стъпка на отпускането.

- Това е било нещо като твоето „I Want to Break Free”.

- Да, точно така. Буквално за месец аз се промених, промених възгледите си, начина си на живот, възприятията си. Аз съм завършил средно образование фолклор и пиано, а след това в Софийския университет завърших социални дейности. Работил съм и като управител на ресторанти в София още докато бях на 21 години.

Станах управител на два ресторанта и 16-часовият работен ден ми дойде в повече. Тогава ходих на курсове по английски и на шофьорски курсове, и учех и в университета. И в един момент просто изпуших.

И си казах, че трябва да опитам нещо ново. И зарязах всичко в България буквално от днес за утре. Всички мои приятели бяха шокирани, защото като управител на ресторант за моите години получавах добра заплата. И животът ми беше уреден.

Но това прегряване ми даде да помисля, че не парите са важни и това какво правя, а че аз съм важният. И накарах моя приятел в този момент да заминем в Холандия, като идеята беше първо да са намерим работа и после аз да се запиша да уча. Отидохме чрез агенция за работа, но всичко, което ни обещаваха се оказа голяма лъжа. Спряха ни с един бус буквално в калта,все едно ни заведоха в обор. Гледаш някакви каравани, но няма никой, който нещо да ти обясни.

Моят приятел веднага ме нападна и ми каза: „Къде ме доведе? Какво се случва?” Но решихме вместо да си търсим билет за обратно, да пробваме да останем там за известно време. И нещата се получиха. Започнахме работа в най-големия онлайн магазин в Холандия. Успях да стана мениджър. Запознах се със страхотни хора, които и до днес са мои приятели. И това ме влече най-вече към Холандия. Ходя на два-три месеца да ги виждам. Холандия ми е на сърце заради хората. Бързо успяхме да се организираме с моя приятел. Намерихме си наш апартамент и нещата потръгнаха.


- Късметлия си.

- Явно съм късметлия. Работих във въпросната фирма, нещата се развиваха, но ми липсваше нещо, което да ми прави душата щастлива. Имах идея да отворя моя компания и първоначално идеята ми беше да организирам български събития в Холандия. Така на 1 януари 2019 г. в Холандия създадох DeSta Production. Някои ме питат откъде идва DeSta и аз им отговарям – от Денис Ставров (смее се)

Първото представление, което представих в чужбина през 2019 г., още преди да започна да правя мои проекти, беше „Пилето, което казва Ку” с Иван Юруков. Това за мен е един от най-добрите моноспектакли, правени някога в България. С Иван Юруков дадохме старт на театралния живот в Хага. После започнахме да ходим и в други градове в Холандия.

Продуцентът е голям почитател на примата на родния попфолк - Глория и не пропуска неин концерт. На 28 юни певицата отбеляза 30 години на сцената с грандиозен концерт в НДК, а Денис я изненада като се качи на сцената със стилен букет от 31 червени рози и статуетка, изработена специално за нея

Преди турнето на Иван Юруков направих един концерт на Десислава. Тук е важно да кажа, че аз не разделям изкуството на жанрове и никой не може да отрече, че имаме страхотни изпълнители във всеки един жанр. Просто трябва да си подбираш какво да слушаш и аз съм на този принцип. За мен това, че се занимавам с театър не ми поставя граници да работя с други страхотни талантливи наши изпълнители. Десислава е един от най-разпознаваемите гласове. 

След концерта с Десислава и турнето на Иван Юруков направихме спектакъла „Поручик Бенц” по Димитър Димов на режисьора Бойко Илиев. Получи се много хубава постановка. Там участват Йоана Буковска, Ивайло Захариев, Любомир Ковачев. И тогава точно дойде ковид. Опитахме се да направим турне с „Поручик Бенц” в България, което не беше от най-успешните. Изгубих много пари. Просто времето по ковид пандемията беше такова.

След това също преживях доста катаклизми, когато виждаш, че си безпомощен и усилията, които полагаш не се възвръщат. Не говоря финансово, а по-скоро за душата и като емоция. Научих си уроците. За 6 месеца качих 30 кг от стрес заради един проект, който продуцирах. В момента съм свалил почти всички излишни килограми. Тренирам усилено.

И това ми даде още един урок, че не всичко е на всяка цена. И се успокоих повече и гледам да не пришпорвам нещата. За мен е важно да имаме човешки взаимоотношения с актьорите, тъй като с тях пътуваме из различни градове. И ако има някакво напрежение, то работата няма как да върви. Затова вече доста сериозно подбирам екипа и начина, по който работя.

- А как се зароди твоята любов към театъра?

- В моето семейство няма никой, който да е свързан с театъра. Самичък се запалих по театъра. Моите съученици не проявяваха интерес и аз ходех сам с ученически билет. В 4-и клас имах едно столче на първия ред в Народния театър, откъдето гледах пиеси може би два-три пъти седмично. Гледал съм страхотни пиеси.



- И отново да се върнем в днешно време – ти преоткри себе си чрез продуцирането на театрални постановки.

- Да. През януари 2022 г. се върнах в България за един проект, който после се оказа, че отново беше един урок за мен. Но пък благодарение на него останах в България. Тук ми е мястото, тук се чувствам добре, няма как да правя театър на холандски. И тогава се появи Здрава Каменова. Тя ме е забелязала, знаеше какво правя и начина, по който го правя.

Денис заедно с Наталия Цекова

Напоследък много често ми се случва да се срещам за пръв път с един човек, но да имам чувството, че го познавам от дълго време. Така се получи със Здрава. Никога няма да забравя ръката, която тя ми подаде в този момент. Тогава създадохме „На къс повод” с Алекс Раева и Ненчо Балабанов. Това беше проектът, който ние заедно изградихме от А до Я. Беше голямо удоволствие. И Алекс, и Ненчо са страхотни професионалисти. И колелото се завъртя.

Ставров заедно с Алекс Раева и Ненчо Балабанов, които са звездите в постановката "На къс повод", чиито автори са Светльо Томов и Здрава Каменова

После се появи спектакълът „Един мъж не стига” с Кръстьо Лафазанов, Павел Иванов, Емануела Шкодрева и Денис Хаят, който замести Васил Драганов поради негови ангажименти. Моноспектакълът на Наталия Цекова „Вкусът на живота” е нещо невероятно, което също трябва да се гледа. Има много зрители, които следят постановките на DeSta Production и гледат абсолютно всяко представление. Аз винаги се старая, когато публиката идва, да я посрещна и да си поговоря със зрителите преди и след спектакъла.

DeSta Production стои и зад успешната комедия "Един мъж не стига" с участието на Павел Иванов, Кръстю Лафазанов, Емануела Шкодрева и Денис Хаят

- Зрителите се кефят, когато могат да разменят по няколко думи с артистите, с режисьора, продуцента

- Много често ми се случва да пускам хора на вратата, където им проверявам билетчетата, и те ме питат: „Какво мислите за това представление? Гледали ли се го?” Като им кажа: „Здравейте, аз съм продуцентът”, те леко се стъписват и казват: „Ааа, окей, добре”. (смее се) И спират с въпросите. Имал съм и случаи, в които зрители ми казват: „Ама как така продуцентът ще ни проверява билетите?”

Питали са ме и каква точно е работата на продуцента. И аз отговарям, че съм момче за всичко. (смее се)

Гледам да съм във всеки един процес – маркетинг и реклама, счетоводство, разбира се имам хора, които ми помагат, но главните неща си ги върша аз. Имам страхотен екип, с който работя. С Персиян Николов започнахме от самото начало. Той е страхотен композитор и пише музиката за всички мои представления. Персиян ми помага и с тонрежисурата на представленията, които правим. Супер талантлив е, прави и проекти за „Дисни”. Другият човек, който винаги е до мен, е Сава Кисьов. Той е изградил заедно с режисьорите осветлението за почти всички представления.



С Влади и с Йоанна също се получи страхотна симбиоза в „Аз и ти, преди Ние“. Много добре работим с тях и станахме като едно малко семейство. Хората, които идват на наши представления и ме познават ми казаха: „Денис, ти изкара премиера последно преди година. Какво става?”

За мен е важно спектакълът да излиза от сърцето. Аз ако не го почувствам не мога да вляза в проекта, не мога да започна да търся екип. И няма как да направя нещо, което не чувствам. Йоанна и Владо са по същия начин.

Ние търсихме много дълго текста за „Аз и ти, преди Ние”. Бяха ни предлагани много, много текстове и най-накрая си казах защо пък да не предложа на Светльо Томов да напише пиеса. Мисля, че тогава Здрава Каменова инициира идеята. И като видяхме пиесата на Светльо се влюбихме в нея. През тази една година се бях съсредоточил върху развитието на спектаклите, които продуцирам до момента.



Прочетох много, много пиеси. За мен е важно те да са български. Разбира се, ако ми хареса пиеса, която не е българска, пак бих я реализирал. Така стана със спектакъла „Един мъж не стига“, който е по френската пиеса „Нина“.

Много хубаво е в нашите среди да виждаш хора, които горят в това, което правят и които са отдадени докрай. И като се получи тази симбиоза нещата стават много по-лесно и безпроблемно, така че проектът може да се реализира по-нататък.

Денис и Алекс Раева се забавляват след спектакъл


- Как финансираш проектите си?

- Всички средства, които са дадени за проекти на DeSta Production са били лично от нашите спестявания. Не е лесно. Сега за новите проекти търсим подкрепа от партньор, за да може да имаме гръб. Надявам се, че ще намерим такива хора и фирми, които подкрепят изкуството, за да можем да вървим ръка за ръка. Когато правиш всичко само чрез твои средства те в един момент свършват. Не е извор да тече постоянно.

DeSta Production подготвя турне на най-новия моноспектакъл на Севар Иванов „Кученцето, което се засмя”



- Имаш ли скрит коз за лятото?

- Севар Иванов направи страхотен моноспектакъл със Spam Studios „Кученцето, което се засмя” по едноименната творба на Джон Фанти. Постановката е играна само три пъти. Със Spam Studios решихме да си сътрудничим и DeSta Production се заема със разпространението на моноспектакъла. Аз го гледах на запис. Много, много ми хареса. От години не взимам готов продукт, искам аз да си го създам, но със Севар се познаваме от дълго време, знам колко е талантлив. Сравняват го като енергия с младия Мариус Куркински, което е голям комплимент и жест към Севар. Той е страхотен професионалист.

Предстои лятно турне на „Кученцето, което се засмя”. Вече мога да обявя първите дати. На 26 юли моноспектакълът ще се играе на новата сцена „Централни хали“ в София. След това на 30 юли предстои турне в Казанлък, на 6 август – в Сливен, на 7 август – в Ямбол, на 9 август – във Варна и на 10 август – в Бургас.

- Да те върна към „Аз и ти, преди Ние“. Вече година спектакълът с участието на Йоанна Темелкова и Владимир Михайлов се радва на небивал успех. От гледна точка на продуцента ти как усети тази постановка?

- Както споделих, доста дълго търсихме текст, но това пък ни увенча със страхотен успех. Когато чуя дебют в моя постановка и сърцето ми се изпълва и ми е много кеф. Абсолютно положително го приех. Йоанна Темелкова предложи Димитрис Георгиев да бъде режисьор, което беше страхотно решение. Представяме една постановка, която е доста по-интерактивна, доста по-различна, със сложно осветление, създаващо красиви картини на сцената.

Това е една история, в която много хора могат да се припознаят. И да разберат колко е важно всъщност да си говорят помежду си още преди да е приключила връзката. Защото ако е приключила връзката и тръгнат да си говорят след това то нещата са изтекли. В спектакъла имам една любима реплика: „Защо не си ми го казала в онзи момент?” „Ами, ако ти го бях казала какво щеше да стане.” И отговорът е: „Ами нищо”. Да, вече е нищо, но тогава е можело да бъде интерпретирано по различен начин.

Това е нашият спектакъл, тъй като целият екип го изградихме заедно. Това е най-доброто, което съм предлагал на нашата публика. „Аз и ти, преди Ние” ми е много на сърце. Всеки спектакъл си го чувствам като дете и затова в 98% от случаите аз съм в залата и гледам постановката.

Стана ми малко горчиво, тъй като някои хора в България ми казват: „Ти защо си гледаш постановките по няколко пъти?” Ами те са ми като деца и ти трябва да им следиш развитието, трябва да видиш как вървят нещата. За актьорите е важно да получат обратна връзка от човек, който е в публиката и който познава спектакъла. Всеки спектакъл е като едно детенце, което се развива. „Аз и ти, преди Ние” доста се разви за една година.

Йоанна Темелкова и Владимир Михайлов предизвикват симпатиите и аплодисментите на зрителите с първия си съвместен спектакъл "Аз и ти, преди Ние". Снимка: Димитър Крумов

На Влади Михайлов изобщо не му личи, че за пръв път прави театрална пиеса, т.е. за пръв път се изявява като актьор в драматичния театър, тъй като сме го виждали в толкова мюзикъли, където прави страхотни изпълнения. И Влади, и Йоанна са войници. Те много ми помагат и с нещата, които не са тяхна отговорност, като намирането на хотели и с логистиката, които са свързани с нашите пътувания. Затова казвам, че изградихме едно малко семейство – всеки помага един на друг. И двамата ме питат с какво да ми помогнат, особено като видят, че на мен ми е по-натоварено. Това нещо е много важно за живота на един спектакъл – за реализацията и за успеха му.

Защото когато актьорите не са дошли просто да си изиграят само ролята, а и участват в цялото развитие на спектакъла, тогава нещата се усещат по различен начин. Така ние изграждаме един продукт, който доставя удоволствие на хората и когато всички горим в това нещо нещата няма как да не се получат. Намерихме се с Йоанна и с Владо и съм много щастлив с този спектакъл. „Аз и ти, преди Ние“ ми даде тласък, че лично аз мога да бъда част от подобен проект.

Предизвикателство е да излизам от зоната си на комфорт. Това е друг вид театър – поставя по специфичен начин театралните закони, които до този момент аз не съм следвал.

Денис е фен и на американската поп, рок, R'n'B и соул изпълнителка Пинк и често посещава нейни концерти в чужбина. На 10 юли Ставров ще бъде и на концерта на Пинк в Амстердам


- Реакцията на публиката като цяло също е доста положителна – зрителите се радват на завръщането на Йоанна Темелкова на театралната сцена, както и да видят Владо Михайлов в амплоато на драматичен артист.

- Обратната връзка през тази една година наистина е главоломна. Може на някои хора да им се стори странно, но рекламата от уста на уста си остава най-добрата реклама. Много пъти при мен идват хора и казват, че идват на спектакъла, защото им е препоръчан от приятели. Реакцията на публиката е невероятна, наистина.

Спектакълът е направен така, че зад думите, които изказват актьорите, се крият други думи и самият зрител би трябвало да ги разгадае и да може да ги усети. Има зрители, които не могат да достигнат до този етап на разгадаване. Получавали сме странни коментари, които нямат смисъл и нямат отношение дори към пиесата: А къде ви е закачалката с шапките?”

- Театърът е въображение и не всеки зрител притежава фантазия, чрез която да достигне до същността отвъд думите и да разгадае минималистичната сценография.

- Да, така е. Тук сме оставили голямо поле за изява на фантазията на нашите зрители. Има хора, които са гледали представлението по 5-6 пъти.

- И аз обичам да гледам някои спектакли по няколко пъти и всеки път усещането е различно и намираш неща, които преди са ти убягвали.

- Да, наистина зрителите казват, че всеки път откриват нещо ново. И това много ме радва. Защото когато ти гледаш нещо повече от веднъж, това означава, че то ти е предизвикало такъв интерес, че ти искаш да го разнищиш, ако нещо си изпуснал. Имали сме обаче и моменти, в които някой от публиката отговаря на реплика на актьора.

Продуцентът Денис Ставров признава, че с Йоанна Темелкова и с Владимир Михайлов е създал специална творческа и лична връзка покрай "Аз и ти, преди Ние" и е щастлив, че с времето спектакълът непрекъснато се развива и предизвиква зрителския интерес

Защото когато актьорите не са дошли просто да си изиграят само ролята, а и участват в цялото развитие на спектакъла,

- Понякога е готино, особено, когато и артистът успее да го отиграе елегантно. Но много зависи от конкретната ситуация и от това каква е подхвърлената реплика от залата.

- Готино е, когато е правилният момент. Но примерно, когато актьорите имат близка сцена един до друг това разваля цялата магия.

- Да, така е. Честно казано, аз лично много се вълнувам за актьорите, когато трябва да импровизират в неподходящия момент или когато звънне телефон в залата, въпреки любезното напомняне в началото зрителите да изключат звука на телефоните си.

- Не винаги актьорите могат да отиграят ситуацията, особено когато моментът в спектакъла е много личен.

Затова се обръщам към зрителите: „Хора, моля ви, когато идвате на театър, отделете си час и половина, изключете звука на телефона, не гледайте в екрана, тъй като светлият екран пречи на останалите зрители, не си говорете, защото това е неуважение към артистите. Всеки един звук, всеки един разговор и всяко едно светване на телефона пречи на актьорите да могат да покажат максимума на спектакъла и да си изиграят страхотно ролята."

Денис продуцира и младата изпълнителка Габриела Колева (GABÓ)

- Не бих искала да звучим като ментори и да влизаме в ролята на хейтъри, но за жалост т.нар. риалитита и шоу спектакли много разглезиха зрителите. Някои от тях не улавят нюанса и тънкостите между това да гледаш шоу на живо и сериозен драматичен спектакъл. И смятат, че може по един и същи начин да реагират, независимо дали са вкъщи пред телевизора или в залата. Човек трябва да има вътрешно усещане за различните жанрове – едно е забавление тип халтура, друго е забавлението по време на интелигентна комедия и трето е смехът в драматичен спектакъл, в който има и хумористични моменти.

- Провокираш ме да разкажа за една грозна за мен случка, която се разигра по време на спектакъла с Яна Огнянова „Преподавай трудно“. Аз го определям като семеен спектакъл тип „Бетовен”, постановка за цялото семейство. Представлението се игра в присъствието на директори на училища. Аз бях спокоен, че всичко ще бъде наред, но на 15-та минута телефонът на една от директорките звънна, тя го вдигна и започна да говори на висок глас: „Здравей, да, тук съм, чакам те, кога ще дойдеш?”

- Доста нагло поведение и то от страна на човек, който би трябвало да възпитава децата и да им дава пример как да се държат възпитано.

- Това може би е единственият случай, в който излязох извън контрол и извън границите на допустимото. Отидох и я попитах: „Вие директорка ли сте?” И тя отговори: „Да, директорка съм.” „Изчезнете веднага оттук. Това е театър”. Тя е директор на училище, тя възпитава поколенията. И просто я изгоних.

- Абсолютно правилно си постъпил.

- Особено, когато е моноспектакъл актрисата няма гръб, на който да се опре. Тя е сама. Не съм очаквал такова поведение от директор на училище. Бях в шок. И нервите не ми издържаха. Надявам се, че това не е извадка от начина, по който образованието ни в България се развива в момента. Имаме страхотни деца, които постигат международни успехи в различни сфери и се надявам, че това, което се случи, е било извънредна ситуация.

Заедно с актрисата Яна Огнянова и с актьора Севар Иванов

- Да се върнем към хубавите моменти в театъра. Представихте „Аз и ти, преди Ние” в любимата ти Хага. Ще продължите ли турнето в чужбина?

- Хага постави началото на европейското турне на „Аз и ти, преди Ние”. Датите няма да са една сред друга, а то ще протече във времето поради ангажименти на актьорите. С „Аз и ти, преди Ние” планираме да посетим Испания, Германия, Австрия, Англия. Ще направим представления и в Македония и в Сърбия, както и в Кишинев в Молдова, където ще бъдем първи и искаме да играем за бесарабските българи. И мисля, че за тях това ще бъде нещо вълнуващо. Планираме и американско турне по-нататък.

- Спектакълът заслужава дълъг живот.

- Да, така е. Сега дадохме почивка на спектакъла до 4 октомври. През юли, август и септември няма да се играе „Аз и ти, преди Ние”. Споделям мнението, че един спектакъл не трябва да се изхабява твърде бързо, трябва да има глътка въздух и очакване. Но виждам, че очакването е доста нетърпеливо и билетите за първото представление в София, след ваканцията, което е планирано за 4 октомври, са почти изкупени. Впечатлен съм, че билетите се продават толкова бързо, а все още сме юни. Благодаря на зрителите за доверието, че приеха радушно този спектакъл и че се преоткриват в него.

"С Йоанна много си паснахме. Откакто се познаваме, тя ми стана един от най-близките хора в живота. Йо е невероятен човек", споделя Денис

Тук бих искал да споделя, че в процеса на избиране на текст и в целия живот на „Аз и ти, преди Ние“ с Йоанна много си паснахме като хора. Много се усещаме един друг и се допълваме. Бих искал да й благодаря от сърце за подкрепата и за това, че за тези две години, откакто се познаваме, тя ми стана един от най-близките хора в живота. И не минават ден-два без да се чуем. Йоанна е невероятен човек.

Разбира се, не мога да не спомена и Влади, който е страхотен като човек. Запознах се и с неговото прекрасно семейство. Влади обаче има повече ангажименти и за съжаление не можем да споделим толкова моменти заедно, докато с Йоанна наистина успяваме да споделим време заедно. Ходим и на различни събития – концерти и спектакли.

Йо за мен е много важен човек и искам специално да я поздравя: Йо, благодаря ти! Обичам те и те целувам много!

DeSta Production и екипът на спектакълът "Аз и ти, преди Ние" застават зад няколко благотворителни каузи



- С „Аз и ти, преди Ние” застанахте зад няколко благотворителни каузи. Събрахте доста средства. Би ли споделил за тези инициативи и как се роди идеята чрез този спектакъл да развивате и благотворителността?

- Идеята дойде от приятел на Йоанна Темелкова. Целият екип веднага радушно я прие. Радваме се, че чрез изкуството и чрез този невероятен спектакъл можем да помагаме на различни каузи. Това ни пълни сърцето и се чувстваш удовлетворен, че с изкуството, което си направил, помагаш и на благотворителни кампании, и на хора в нужда.

Първата ни съвместна кампания беше с Фондация „Сийдър”.

Тези хора променят съдбите на сираците от домовете, помагат на деца и на юноши с различни заболявания, които са изоставени от семействата си. От фондацията правят невероятни къщички, в които се чувстваш като у дома си. Нашият екип отиде до такава къщичка в Казанлък. Направи ми впечатление, че дамите които работят във фондацията, вършат всичко със сърце и с усмивка. Те са като майки за децата сираци, а такова топло отношение ми изпълва сърцето.

Втората кауза, която подкрепихме, беше предложена от мен – да съберем средства за Animal Hope – Варна. От десет години ги следвам в социалните мрежи, виждам какво правят и какви нечовешки усилия полагат за животните. Аз осинових моето коте оттам и затова те са ми толкова близки на сърцето. И затова каузата за мен е и лична.

На 16 май направихме изцяло благотворителен спектакъл за организацията „Подай ръка/Заедно за по-добро бъдеще”. Всеки от екипа се включи.

От Сити марк арт център, където играем представлението в София, ни предоставиха залата безплатно. Йоанна и Владо дариха хонорарите си от „Аз и ти, преди Ние”, сценичните работници също работиха безплатно, много мои приятели, които са гледали спектакъла, дойдоха само, за да бъдат част от тази кауза. Много зрители дариха и пари онлайн и в специално поставени кутии.

Избрахме „Подай ръка/Заедно за по-добро бъдеще”, защото те също променят съдби и помагат на семейства, които са в неравностойно положение, живеят в недоимък, дори в мизерия, помагат на възрастни хора, които са забравени от всички. Дарихме всички пари за хонорари на екипа и от билети и всички средства, направени онлайн и на място на 16 май на „Подай ръка/Заедно за по-добро бъдеще”. Събрахме сумата от 9100 лева и с нея зарадвахме доста възрастни хора в неравностойно положение.

Пускаме видеа в страниците на DeSta Production в социалните мрежи, за да покажем на хората къде отиват парите им. Имахме нападки от тази гледна точка, че тези видеа са показни.

Не, това не е показност, а по-скоро е отчет пред публиката ни какво сме извършили.

Ние не даряваме просто едни пари и после да вдигаме ръце. Ние виждаме какво се случва със средствата, които сме дарили на всяка една организация.

Аз и моят екип бяхме доброволци няколко дни в различни села. И видяхме благодарността в очите на хората. Възрастните хора ни посрещнаха с такава топлота и благодарност.

Не е хубаво да се сещаме за тези хора само на Коледа и по Великден. Фондация „Подай ръка/Заедно за по-добро бъдеще” работи от 1 януари до 31 декември, без почивен ден. Ремонтират къщите, в които живеят малки деца с родители, които нямат възможност да си го позволяват. Това да опаковаш продуктите, да си част от процеса – действа много зареждащо.

Хората в „Подай ръка/Заедно за по-добро бъдеще” са толкова отдадени в работата си, невероятни са, усмихнати и лъчезарни. Ако няма отзвук от една кауза какво се е случило – то в един момент хората могат да попитат къде са отишли парите. Надявам се да дадем пример и на други наши колеги и да може повече хора да се включат в такива каузи.

Сега събираме пари за нова кауза - за „Точно с Влади” – момчето с топката, което дарява дрехи и обувки на бездомни хора. Решихме в рамките на 5 представления на „Аз и ти, преди Ние” да събираме пари за „Точно с Влади“.

Продуцентът между две дами, които подкрепя - Габо и Алекс Раева

- Подкрепяш и младата певица Габриела Колева (GABÓ). Какво откри в нея, което те привлече като продуцент?

- Аз съм неин мениджър над 2 години. Бях още в Холандия и с моя приятел гледахме „Гласът на България“. И чух изпълнението на Габи и нейната препратка на „Barbie Girl“, тя сама си беше написала текста и заглавието на нейната песен беше „Not Your Barbie Girl“. Когато чух как пее и като видях каква препратка е направила и какъв страхотен кавър, аз много се впечатлих и на всички в Холандия говорих само за Габи. И нашата съквартирантка там ме посъветва да се свържа с певицата.

Потърсих я в Инстаграм, написах й дълго съобщение, тя взе, че ми отговори. Предложих й да заснемем видео на нейния кавър и тя се съгласи. След това се прибрах в София и отидох при нея, когато гримьорът я гримираше и всъщност се запознахме малко преди снимките. Дори не се познавахме, а вече правихме заедно проект. Но аз вярвам, че хората се намират.

Денис е горд, че Габриела Колева (GABÓ) жъне големи успехи на музикалната сцена

Габи е страхотен професионалист. Тя е завършила в Англия и това много й е помогнало да се развие като изпълнител и по начина, по който работи. Много се радвам, че през последните месеци с нея имахме страхотни успехи. Тя имаше номинация за дебют на R&B наградите, както и пет номинации за наградите на Бг Радио. Бар Петък също я номинираха. С песента си „Ако не си за мен“ Габи беше на върха на музикалните класации на няколко радиа. Радвам се, че тя беше забелязана. Бях сигурен в нейния успех още в началото.

Габи е борбено момиче, работи много професионално и аз се радвам, че съм до нея.

Тя пя и на Sofia Pride и това също бе едно важно забелязване за нея като артист, защото тази сцена е голяма. Около 10 000 човека чуха песента й „Тайна“ и пяха заедно с нея. Страхотни успехи имаме и с турнето на Мария Илиева, като Gabo беше подгряваща звезда в 15 града. Завършихме турнето в зала 1 на НДК, където 5000 човека пяха с нея „Тайна“.

Снимка: Ирина Иванова

- Денис, в личен план какво ще си подариш през лятото?

- Аз обичам много да пътувам сам. Преди ковид го правих веднъж годишно, след ковид не съм имал тази възможност, така че може би ще си подаря една почивка някъде сам, за да се заредя.


Снимки: Личен архив